رئیس گروه مالی گردشگری از پروژه مرمت و احیاء کاروانسرای وکیل بازدید کردند

دکتر مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری در روز پنجشنبه دوم اسفندماه از پروژه مرمت و احیاء کاروانسرای وکیل کرمان بازدید کردند.

در این بازدید دکتر حیدری پور مدیرعامل هلدینگ شرگت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) ، آقای دکترخامی مدیرعامل بانک گردشگری، آقای حاج ابراهیم جهانگیری رئیس هیئت مدیره و مهندس کاکاخانی مدیرعامل و مهندس عرب نژاد عضو هیئت مدیره شرکت تندیس تجارت باختر و آقای مهندس شفیعی مدیر حفظ و احیاء اداره میراث فرهنگی کرمان ، رئیس گروه مالی گردشگری را همراهی می کردند.

مهندس کشاورزی سرپرست کارگاه مرمت و احیاء کاروانسرای وکیل گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته و روند احیاء و مرمت این اثر تاریخی را به دکتر جهانگیری و هیئت همراه ارائه کردند.

کاروانسرای وکیل در سال ۱۳۹۶طی یک مناقصه به شرکت سمگا جهت مرمت و بهره برداری واگذار شد که هم اکنون شرکت تندیس تجارت باختر که از زیر مجموعه های شرکت سمگا می باشد مشغول مرمت و احیاء این اثر با ارزش تاریخی می باشد.

کاروانسرای وکیل در حاشیه خیابان شریعتی شهر کرمان واقع گردیده و جزو کاروانسراهای بزرگ شهری محسوب میشود. این محل با برخورداری از ۱۲۰ حجره در دو طبقه به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی کرمان در حدود سالهای ۱۲۸۴-۱۲۷۷ ه ق شروع به ساخت گردید و در زمان مرتضی قلی خان وکیل الملک ثانی فرزند ایشان به سال ۱۲۸۷ پایان یافت که حدود ۱۷۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر جزو مایملک میراث فرهنگی کرمان به شمار می رود.

جهت دیدن عکس های این بازدید به گالری سایت مراجعه کنید.

تاریخ انتشار : 1397/12/04